دانستنی ها

آشنایی با لوازم خیاطی

آشنایی با لوازم خیاطی

آشنایی با لوازم خیاطی

بگذارید چند مورد از ابزار و تجهیزات خیاطی مورد علاقه خود را به شما نشان دهم ، تمام آنچه برای شروع خیاطی به عنوان یک مبتدی مطلق نیاز دارید!

همانطور که همه شما میدانید ، فقط پنج ابزار ضروری برای خیاطی وجود دارد:

  • چرخ خیاطی یا سوزن دوخت دستی
  • پارچه
  • نخ
  • قیچی پارچه ای
  • سنجاق های لباس

تا زمانی که این پنج مورد را داشته باشید ، می توانید خیاطی را یاد بگیرید!همانطور که مشخص است ، داشتن انتخاب وسیع تری از ابزار و تجهیزات به شما کمک می کند تا تکنیک های مختلف را به راحتی یاد بگیرید.

قیچی

برای برش پارچه و نخ خود به آنها نیاز دارید.من به شما پیشنهاد می کنم اگر توانایی خرید قیچی خیاطی از خرازی اینترنتی را دارید ، حتما آن را خریداری کنید: تقریباً برای همیشه دوام دارند و وقتی شروع به برش کمتری می کنند ، می توان آنها را تیز کرد.

هشدار: هرگز از قیچی خود برای چیزهایی متفاوت از پارچه (یا نخ) استفاده نکنید:هرگز برای کاغذ (به عنوان مثال الگوهای برش) ، پلاستیک و مواد دیگر از قیچی خیاطی استفاده نکنید ، وگرنه تیز بودن خود را به زودی از دست می دهند!به نزدیکان خود نیز هشدار دهید.همچنین ، حتماً پس از چند بار استفاده ، قیچی های خود را روغن زده و تیغه ها را تمیز کنید.این باعث می شود که زندگی آنها به حداکثر برسد.

لوازم موردنیاز خیاطی در خانه

نوار اندازه گیری

ابزارهای اندازه گیری زیادی وجود دارد که می توانم به شما معرفی کنم ، اما صادقانه بگویم ، تنها ابزاری که برای شروع به کار نیاز دارید نوار اندازه گیری است.بسته به موارد دلخواه ، می توانید از یک نوار اندازه گیری با سانتی متر یا اینچ استفاده کنید.همانطور که حدس می زنید ، این ابزارهای خیاطی برای اندازه گیری استفاده می شوند.قطعاً برای دوخت درست و اصولی به نوار اندازه گیری یا چند نوار اندازه گیری نیاز دارید.

نوارهای اندازه گیری می توانند کشیده شوند ، بنابراین بهتر است از نوار یکسانی در طول پروژه خود استفاده کنید و اگر کمی کشیده به نظر می رسد ، روی یک نوار جدید سرمایه گذاری کنید.

ابزارهای علامت گذاری

برای به حداقل رساندن اشتباهات ، از ابزارهای مارک گذاری برای علامت گذاری پارچه استفاده می شود.انواع مختلفی از ابزارهای مارک گذاری برای خیاطی وجود دارد که شما ترجیح می دهید از آنها استفاده کنید ، از جمله گچ خیاطی ، قلم نامرئی ، مداد گچی و غیره.

سوزن

برای دوختن دستی و دوختن با چرخ خیاطی خانگی به سوزن نیاز دارید.برای هر نوع پارچه از نوع خاصی از سوزن چرخ خیاطی استفاده کنید.با توجه به ضخامت پارچه خود ، اندازه مناسبی را نیز انتخاب کنید.سوزن های خیاطی دستی برای کارهای کوچک و تعمیرات جزئی عالی هستند.

سوزن نخ کن

نخ زدن سوزن ها در طول یک پروژه بزرگ ممکن است دشوار باشد ، خواه مشکل بینایی داشته باشید یا اینکه فقط خسته شده باشید.با استفاده از یک دستگاه سوزن نخ کن ، این کار بسیار راحت تر می شود.

سنجاق و پنس

منظور از سنجاق ها این است که پارچه را هنگام برش یا دوختن در جای خود نگه دارند.شما می توانید نوع فلزی یا آنهایی را که دارای سر رنگی هستند بخرید.سنجاق های مختلفی از نظر طول و ضخامت وجود دارد.برای جمع آوری سنجاق های خود ، می توانید از یک جعبه / قوطی / شیشه استفاده کنید.

لوازم خیاطی

نخ ها

نمی توانید بدون نخ خیاطی کنید!بدون نخ هیچ راهی برای اتصال پارچه به هم نداریم.رنگ های مختلف نخ در فروشگاه خرازی وجود دارد.به عنوان پایه ، شما سیاه و سفید می خواهید و از آنجا که از این موارد زیاد استفاده خواهد شد ، من توصیه می کنم بزرگترین قرقره ای را که توانایی خرید آن را دارید تهیه کنید!

هنگامی که شروع به کار روی پروژه های خاص خیاطی با پارچه های انتخابی خود می کنید ، می خواهید نخ انتخاب کنید که با پارچه شما مطابقت رنگی داشته باشد.این کار بهتر است در فروشگاه ، نزدیک نور طبیعی انجام شود.

بشکاف خیاطی

بشکاف خیاطی بهترین دوست شما است ، باور کنید ، یا نه!هدف اصلی آن برش درزها است.این یکی از ابزارهای خیاطی همه کاره است!

در پایان ، بهترین راه برای شروع کار به عنوان یک خیاط مشتاق ، تهیه ابزارهای مناسب برای خود است.موارد ذکر شده در بالا تنها لوازم مورد نیاز خیاطی نیستند ، اما آنها عناصر اصلی هستند و با داشتن ابزار مناسب و مشاوره عالی ، می توانید با اطمینان سرگرمی جدید خود را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید