دانستنی ها

آشنایی با وسایل گلسازی

انواع وسایل گلسازی

آشنایی با وسایل گلسازی

امروزه در هر اماکن اداری، مسکونی و تجاری وجود گل‎های مصنوعی و تزیینی بسیار مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. این گل‌ها به دلیل جذابیت در رنگبندی جایگزین بسیار خوبی برای گل‌های طبیعی به حساب می‌آیند. اما همه این گل‌های ساخته شده، نیاز به یک سری وسایل گلسازی خاصی دارند. شما می‌توانید با خرید لوازم خرازی اینترنتی در کمترین زمان ممکن آن‌ها را در اختیار داشته و به راحتی به تهیه گل‌های زیبا بپردازید. گل‌های مصنوعی بسته به اینکه چه مدل و رنگی دارند، به ابزار و وسایل مخصوصی احتیاج خواهند داشت. بنابراین ساخت بسیاری از گل‌های عروس، تزیینی و تاج گل‌ها با استفاده از گل‌های مصنوعی مورد محبوبیت و استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

انواع وسایل گلسازی

هرگاه شما یک دسته گل تازه می‌خرید اولین کاری که انجام می‌دهید قرار دادن آن درون یک گلدان پر از آب است. اما دغدغه‌ی شما این است که بعد از چند روز به مرور خشک و پژمرده شده و دیگر طراوت و تازگی قبل را ندارد. شما می‌توانید با بهره گیری از لوازم گلسازی تهران خودتان به صورت حرفه‌ای گل‌های زیبایی را آماده کرده و از جلوه‌ی زیبای آن‌ها لذت ببرید. در ادامه به چند مورد از انواع وسایل گلسازی اشاره خواهیم کرد:

سیم‌های مفتولی

یکی از انواع وسایل گلسازی در ساخت گل‌های چینی، خمیری و کریستال، سیم‌های مفتولی می‌باشند. از سیم‌های مفتولی به عنوان ساقه این گل‌ها استفاده می‌شود. با خرید اینترنتی لوازم گلسازی می‌توانید سیم مفتول‌ها را در ضخامت‌های متفاوتی در اختیار داشته باشید. این سیم‌ها از قابلیت شکل پذیری و انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند، به همین دلیل به یک گزینه بسیار عالی و خوب به عنوان یک ساقه گل به حساب می‌آیند.

سیم‌های مفتولی برای گلسازی

ابزارهای برش یا بریدن

در انواع گل فروشی‌ها یا ساخت گل‌های مصنوعی، ابزارهای متفاوتی از برش به چشم می‌خورد. این قیچی‌ها شامل: قیچی گل، قیچی روبان، کاتر، قیچی باغبانی و چاقو هستند. قیچی‌های معمولی خانگی به درد این کار نمی‌خورند. زیرا برای برش سیم‌های مفتولی فقط با خشکی و درد دست مواجه خواهید شد. با مراجعه به فروشگاه‌ خرازی تهران می‌توانید قیچی‌های اعلا و مخصوص کار خود را به آسانی تهیه نمایید.

ابزارهای برش برای گلسازی

نوارهای گاترین

یکی از وسایل و ابزاری که در گلسازی بسیار پرکاربرد و رایج می‌باشند، نوار گاترین است. این نوار برای پوشاندن ساقه‌های گل مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوارهای گاترین در رنگبندی‌های متعددی در مغازه‌های فروش ابزارهای گلسازی تهران عرضه می‌گردد. نوارهای گاترین به رنگ سبز برای پوشاندن سیم‌های مفتولی یا همان ساقه‌های گل استفاده می‌شوند. حال اگر تمایل داشتید که ساقه‌های گل به رنگ‌های دیگری هم باشند، می‌توان نوارهای گاترین به رنگ‌های دیگر هم تهیه کرده و در گلسازی به کار ببرید.

خلال‌های چوبی یا سیمی

اگر شما هم در حال فعالیت یا کار با تعداد بسیار زیادی از ساقه‌های نازک و یک فضای کوچک هستید، می‌توانید از خلال‌های چوبی استفاده کنید. با کنار هم قرار دادن چندین ساقه بر روی فوم می‌توانید از قرار دادن ساقه‌ها یا سیم مفتول‌های ضخیم به راحتی استفاده نمایید. با به کارگیری چوب‌ها یا خلال‌های چوبی می‌توانید از عناصر غیر گلدار دیگر، در چیدمان خود مانند میوه یا گل سوزن هم بهره ببرید.

فوم یا اسفنج

یکی از مهم‌ترین ابزاری که در گلسازی و همچنین گل آرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فوم  می‌باشد. فوم ها با هدف نگه داشتن گل‌ها در طرح خود و نگه داشتن گل‌ها برای داشتن عمر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. قبل از استفاده و بعد از خرید اینترنتی فوم ها از لوازم گلسازی بهتر است حدود یک الی دو ساعت آن‌ها را در محلول‌های آماده از آب و غذاهای گل آغشته کرده که به رنگ سبز تیره درآیند.

اسفنج برای گلسازی

چسب‌های حرارتی قوی

در هر مرحله یا زمینه از گلسازی، چسب‌های حرارتی به عنوان یک ابزار ضروری به حساب می‌آیند. روش‌های مختلف گلسازی بدون وجود چسب‌های حرارتی تقریباً یک کار بیهوده و بی فایده می‌باشد. زیرا چسب‌های حرارتی گزینه بسیار عالی و مطلوب برای چسباندن برگ‌ها یا گلبرگ‌ها به ساقه‌ها محسوب می‌شوند. چسب‌های حرارتی بعد از خشک شدن یک ظاهر شیشه‌ای و شفاف از خود بر جای می‌گذارند که به هیچ عنوان ظاهر را کثیف نخواهد کرد و دوام و طول عمر آن‌ها بسیار بالاتر می باشد. با خرید و تهیه چسب حرارتی قوی و محکم از مراکز لوازم گلسازی تهران می‌توانید آن‌ها را بر روی خمیر، کریستال و فوم به راحتی مورد استفاده قرار دهید. با به کارگیری از این چسب انواع گل‌های زیبا و خیره کننده را خواهید ساخت.

چسب نواری‌های بی رنگ یا روشن

نوارهای گل به رنگ‌های روشن برای ساخت توری در بالای گلدان‌ها و ظروف بسیار مفید می‌باشند. این نوارها اکثراً به صورت تزیینی و یا در گل آرایی، گل‌های طبیعی بسیار مورد کاربرد هستند. این چسب بیشتر در مواقعی که گلدان‌ها شفاف و واضح بوده  و به راحتی ساقه‌ها قابل مشاهده هستند، استفاده می‌گردند. برای تهیه این چسب‌های بی رنگ، با خرید آنلاین از لوازم گلسازی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

چسب نواری برای گلسازی

کنزان یا قورباغه

بسیاری از گل آراها یا هنرمندان ساخت گل‌های مصنوعی آن را به نام کنزان می‌شناسند. هرگاه فوم‌های سبز نتوانند گل‌ها را درون خود جای دهند همچنین در ظرف‌های کم عمقی که نمی‌توان از اسفنج‌ها بهره برد، استفاده از کنزان بسیار موثرتر است. قورباغه‌‌ها یا کنزان شبیه به دایره‌های کوچکی هستند که دارای پین‌هایی به سمت بالا می‌باشند. گل‌ها در این پین‌ها جای می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید