دانستنی ها

انتخاب نخ مناسب خیاطی

انتخاب نخ مناسب خیاطی

انتخاب نخ مناسب خیاطی

هنگام انتخاب نخ مناسب خیاطی از فروشگاه خرازی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید.آیا متوجه شده اید که انواع مختلفی از نخ وجود دارد؟ما همه چیز را که باید بدانید به شما ارائه می دهیم.

دستیابی به یک پایان حرفه ای فقط در مورد مهارت های خیاطی شما نیست.شما باید نه تنها از پارچه مناسب ، سوزن مناسب ، بلکه از نخ درست نیز استفاده کنید.درست مانند دستور العمل پخت غذا که هر چه مواد تشکیل دهنده بهتر باشد ، طعم آن بهتر است.

انواع مختلف نخ خیاطی

  • نخ خیاطی ابریشم – نخ ابریشم بسیار ظریف است و برای دوخت الیاف طبیعی مانند ابریشم یا پشم بسیار مناسب است.برای دوخت ایده آل است زیرا بسیار قوی است و می تواند دمای بالا را تحمل کند.وقتی نخ ابریشم با سوزن مناسب ترکیب شود ، سوراخ های ناخوشایندی روی پارچه باقی نمی گذارد.
  • نخ پنبه – نخ پنبه هنگام دوختن با پارچه های الیاف طبیعی بهتر استفاده می شود.به طور کلی ، پنبه برای اکثر پروژه ها انتخاب خوبی است ، اما بسته به شرایط ، ممکن است نخ ایده آل نباشد.
  • نخ پلی استر – مزیت این نخ این است که مقاومت بیشتری نسبت به پنبه دارد.نخ پلی استر راحت تر از برخی نخ ها از پارچه عبور می کند.
  • نخ دوخت همه منظوره – نخ همه منظوره پنبه ای است که در پلی استر پیچیده شده است ، گزینه ارزان تری است و برای اکثر پروژه ها مناسب است – اما ما توصیه می کنیم از بهترین نخ برای یک پروژه مهم استفاده کنید.

انواع مختلف نخ خیاطیانتخاب ضخامت نخ خیاطی

نخ در وزن ها یا ضخامت های مختلف تولید می شود.هرچه نخ شما ضخیم تر باشد ، بخیه های شما بیشتر نمایان می شود.برای دوختن پارچه های ضخیم تر از نخ های ضخیم تری استفاده کنید ، آنها محکم تر خواهند بود.قبل از انتخاب نخ ، در نظر بگیرید که پروژه شما برای چه مواردی استفاده می شود.

مطمئن شوید که سوزنی که انتخاب می کنید یک چشم به اندازه کافی بزرگ داشته باشد که نخ نه تنها در آن جا بگیرد بلکه اجازه ایجاد یک جای کوچک برای تکان دادن را نیز بدهد.

انتخاب رنگ مناسب نخ

انتخاب رنگ نخ برای مطابقت کامل با یک پروژه می تواند مشکل باشد.همه پارچه ها به راحتی با رنگ دقیق مطابقت ندارند.همچنین اگر پارچه ای با طرح دارید ، باید به این فکر کنید که کدام نخ بیشتر قابل توجه نیست.

کمی پارچه خود را بریده و به مغازه ببرید.به نخ و رنگ پارچه در نور روز نگاه کنید تا مطمئن شوید که با هم مطابقت دارند.اگر دو نخ مختلف را انتخاب می کنید که بسیار نزدیک به رنگ پارچه هستند ، همیشه سراغ نخ تیره بروید.یک نخ روشن تر بیشتر نمایان می شود در حالی که نخ های تیره تر تمایل به ترکیب درز دارند.با مواد طرح دار ، بهترین توصیه این است که از رنگ زمینه استفاده کنید.

اگر پارچه تک رنگ باشد ، انتخاب نخ با رنگ مناسب نسبتاً آسان است.فقط باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پارچه شما ترکیب شود.

نخ دوخت مناسب را انتخاب کنید

  • نخ انتخاب شده از خرازی اینترنتی باید با نوع پارچه مورد استفاده مطابقت داشته باشد.به عنوان مثال ، نخ نازک را برای دوخت پارچه پشمی انتخاب نکنید.
  • نخ خوب باید دارای الیافی باشد که محکم به هم چسبیده باشند.در صورت فرسودگی ، ممکن است به راحتی بشکند.
  • بهتر است از خرید نخ های شامل تخفیف موجود در فروشگاه محلی اجتناب کنید و برای پروژه خیاطی خود به سراغ آن محصول با کیفیت بالا بروید.شما نمی خواهید یک درز ضعیف روی لباس های خود داشته باشید.

بهترین نخ برای خیاطی کدام است

  • مهم است که نخ دوخت خود را به درستی ذخیره کنید.نخ خود را دور از نور مستقیم خورشید و گرد و غبار نگه دارید.اگر نخ شما قدیمی ، خشک و شکننده است ، این باعث شکستن نخ می شود.اگر نخ را چند روز در فریزر نگه دارید ، رطوبت فریزر باید مقداری رطوبت را به نخ برگرداند و دوباره قابل استفاده شود.نکته ای که من در جایی آموختم ، اما هنوز امتحان نشده است.

کیفیت نخ نقش بسیار مهمی در اتمام نهایی پروژه شما دارد.بنابراین آن را با دقت انتخاب کنید و به هر جنبه ای که در بالا ذکر شد توجه ویژه ای داشته باشید.اگر در مورد انتخاب نخ مناسب خیاطی سؤالی دارید ، به ما اطلاع دهید!

دیدگاهتان را بنویسید