دانستنی ها

بهترین پارچه ها برای شروع خیاطی کدامند؟

بهترین پارچه برای شروع خیاطی کدامند

خیاطی یکی از بزرگترین مهارت هایی است که می توانید یاد بگیرید!ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم، شروع کنید.درک مواد و نحوه کار با آنها یکی از مهمترین جنبه های یادگیری خیاطی است.پارچه ها از مجموعه‌ای از مواد از جمله الیاف حیوانی، الیاف گیاهی و الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند.ما لیستی از بهترین پارچه ها را که برای شروع خیاطی خود نیاز دارید و آنچه می توانید در هنگام کار با آنها انتظار داشته باشید را گردآوری کرده ایم!

پارچه های خاصی وجود دارند که شما به عنوان یک مبتدی باید از آنها استفاده کنید تا پروژه هایتان به خوبی از آب دربیایند. هنگام انتخاب پارچه از فروشگاه خرازی، باید فاکتورهای خاصی را در نظر بگیرید.در ادامه در این رابطه بیشتر توضیح می دهیم.

دوخت با پارچه های نخی

یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای خیاطی، پارچه نخی است!پارچه های نخی در طرح ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند، به این معنی که تقریباً برای هر پروژه ای عالی هستند.این پارچه دارای ساختار بادوامی است و رنگ را به خوبی نگه می دارد. پارچه نخی همچنین به طور گسترده ای در دسترس است.شما می توانید آن را در هر جایی با قیمت ارزان پیدا کنید و به راحتی قابل نگهداری است.

بهترین پارچه ها برای شروع خیاطی

خیاطی با پارچه کتانی

الیاف کتان از گیاه کتان گرفته شده است.اگرچه این پارچه نازک به نظر می رسد، اما خیلی محکم است.پارچه کتانی به دلیل بافت نرم و راحت معمولاً برای دوخت لباس استفاده می شود.این ماده همچنین بسیار سریع خشک می شود و برای پروژه های مختلف مفید است.

پارچه کتانی به دلیل سبکی، انتخابی عالی برای دوخت لباس های تابستانی است!اگرچه استفاده از آن آسان است، اما هنگام دوخت با کتانی با احتیاط رفتار کنید، زیرا مستعد چروک شدن و ساییدگی است.این پارچه به عنوان دومین پارچه با دوخت راحت شناخته شده است.

خیاطی با پارچه پلی استر

اگر به جایگزینی مقرون به صرفه برای پارچه طبیعی نیاز دارید، پلی استر انتخابی عالی خواهد بود. همچنین برای تمرین خیاطی عالی است، بنابراین می توانید قبل از اینکه به سراغ پارچه های ضخیم تر و گران تر بروید، مقدار زیادی از آن را استفاده کنید.

پلی استر دقیقا چیست؟ برخلاف دو مورد قبلی، پلی استر یک پارچه مصنوعی است که ساخته دست بشر است. این پارچه از الیاف مصنوعی ساخته شده است. خیاطی با پارچه های پلی استر آسان است، چون حالت کششی دارند. پارچه فلامنت پلی استر ضد چروک است و استفاده از آن برای لباس، ملافه، روکش مبلمان و موارد دیگر در تولیدی مایو در تهران عالی است. با توجه به تنوع زیاد پلی استر، ما این پارچه را سومین پارچه راحت برای دوخت در لیست خود می دانیم.

خیاطی با پارچه پلی استر

خیاطی با پارچه ویسکوز

پارچه ویسکوز یک پارچه واقعا محبوب است که در انواع پوشاک و لوازم خانگی استفاده می شود! ویسکوز به طور طبیعی از خمیر چوب درختان اکالیپتوس یا راش به دست می آید. این یک پارچه بسیار همه کاره است که می تواند برای طیف گسترده ای از اثاثه یا لوازم داخلی، فرش، لباس و موارد دیگر استفاده شود!

خیاطی با پارچه ترگال

یکی دیگر از پارچه هایی که می توانید برای خیاطی های خود از آن استفاده کنید ترگال است. این پارچه به دلیل خوش دوخت بودن برای تولید انواع ملحفه ها، لباس کار، لباس فرم مدارس ، لباس بیمارستانی و … بسیار استفاده می شود. پارچه ترگال در دو نوع ساده و کجراه با استفاده از نخ های پلی استر ویسکوز در تار و پارچه فلامنت در پود در رنگ های مختلف تولید می شود، و تفاوتی که این دو نمونه پارچه با هم دارد در وزن و الگوی بافت آن است.

انتخاب الگوی خیاطی مناسب

انتخاب الگوی دوخت قبل از انتخاب پارچه بسیار مهم است.به طور معمول، انتخاب الگو به شما کمک می کند تا بفهمید چه پارچه ای برای پروژه شما مناسب تر است و همچنین چه مقدار از آن را باید بخرید.هنگامی که هر دو را انتخاب کردید، می توانید پروژه خود را با دکمه ها، زیپ ها، نخ های رنگارنگ و انواع لوازم جانبی دیگر سفارشی کنید!

سخن نهایی

اگر به تازگی خیاطی را شروع کرده اید، نمی توانید هر پارچه ای را که می بینید، زیر چرخ خیاطی قرار دهید.اگرچه می توانید از هر پارچه ای استفاده کنید، اما توصیه نمی شود.اگر مبتدی هستید، استفاده از پارچه هایی که دوختشان دشوار است، باعث می شود به پروژه خود آسیب بزنید.به همین دلیل بهتر است به جای هر پارچه ای که می بینید، سراغ پارچه هایی که دوختشان آسان تر است، بروید.

بهترین پارچه ها برای شروع خیاطی، از الیاف طبیعی ساخته شده اند، بادوام هستند و خیلی کشدار نیستند.این پارچه ها ممکن است کمی سفت تر به نظر برسند، اما کار کردن با آنها آسان تر است.پارچه هایی مانند پنبه، کتان و پلی استر.

پارچه های عالی برای لباس عروسک را در خرازی ما مرور کنید!ما همچنین سایر تجهیزاتی که ممکن است برای تکمیل پروژه خیاطی خود نیاز داشته باشید، در دسترس داریم.سوالی دارید؟همین امروز برای صحبت با یکی از اعضای تیم ما تماس بگیرید.خیاطی مبارک!

دیدگاهتان را بنویسید