دانستنی ها

انتخاب سوزن مناسب

انتخاب سوزن مناسب

انتخاب سوزن مناسب

همانطور که می دانیم انواع مختلفی از سوزن های چرخ خیاطی در فروشگاه های صنایع دستی موجود است. با این حال ، انتخاب سوزن چرخ خیاطی برای خیاطی شما چندان دشوار نیست. ابتدا نوع پارچه ای را که می خواهید در خیاطی خود استفاده کنید ، تجزیه و تحلیل کنید و سپس نوع سوزنی را انتخاب کنید که نتایج مطلوبی را ارائه دهد. باید توجه داشته باشیم که همه سوزن ها با انواع پارچه به خوبی کار نخواهند کرد. هنگام انتخاب سوزن مناسب ، به پارچه هایی که با آنها کار خواهید کرد فکر کنید و به پارچه ظریف ، کشسان یا مقاوم بودن پارچه توجه کنید. این نوع پارچه ها معمولاً به نوع خاصی از سوزن نیاز دارند. به عنوان مثال ، جین و چرم پارچه های سنگین در نظر گرفته می شوند ، ابریشم پارچه ای ظریف و پیراهن پارچه ای الاستیک است. فروشگاه خرازی ماهی بهترین فروشگاه خرازی اینترنتی شما را با  انتخاب سوزن مناسب آشنا می کند.

اندازه مناسب سوزن را برای خیاطی خود انتخاب کنید

سوزن های کوچکتر برای کار با پارچه های ظریف بهترین عملکرد را دارند ، در حالی که سوزن های بزرگتر برای پارچه های سنگین مانند شلوار جین و چرم بهتر جواب می دهند. به همین دلیل سوزن ها در اندازه های مختلف ، از کوچک تا بزرگ متفاوت هستند. اندازه آن با اعداد روی بسته بندی سوزن نشان داده می شود ، شما ممکن است سوزن مناسب را برای هر پروژه شروع شده انتخاب کنید. مقیاس آمریکایی و اروپایی برای اندازه سوزن وجود دارد و هر دو عدد باید در بسته بندی سوزن ذکر شوند. اندازه های آمریکایی از 8 تا 19 و اندازه های اروپایی از 60 تا 120 است. عدد بزرگتر نشان دهنده سوزن بزرگتر یا سنگین تر است ، در حالی که تعداد کمتر نشان دهنده سوزن کوچکتر یا ظریف تر است

سوزنی متناسب با پارچه خود انتخاب کنید

نخ شما نباید بیش از 40٪ قطر سوزن شما را اشغال کند ، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب سوزن به نوع نخ مورد نظر برای خیاطی خود فکر کنید. مطمئن شوید سوزنی که انتخاب کرده اید برای نوع نخ مورد استفاده شما مناسب باشد. به عنوان مثال ، اگر از سوزن محکم استفاده می کنید، می توانید از نخ سنگین استفاده کنید. با این حال ، اگر از سوزن سایز کوچک استفاده می کنید ، یک نخ سنگین ایده آل نخواهد بود.

انتخاب سوزن مناسب

از سوزن نوک تیز برای پنبه استفاده کنید

شما با پارچه ای مانند پنبه کار خواهید کرد ، بنابراین سوزن نوک تیز بهترین است.  هنگام ایجاد درزهای ظریف یا هنگام کار با جیر مصنوعی می توانید از یک سوزن نوک تیز نیز استفاده کنید. این سوزن ها در اندازه های 9 تا 18 آمریکایی هستند. سوزن نوک کروی برای پارچه های کششی و بافتنی ایده آل است سوزن های گلوله ای پارچه را سوراخ نمی کنند. در عوض ، انتهای گرد شده الیاف را از هم جدا کرده و بین آنها وارد می شود ، بنابراین مهم است که شما همیشه سوزن مناسب را انتخاب کنید. در صورت انتخاب سوزن مناسب برای خیاطی های خود ، سوزن نوک کروی را انتخاب کنید. در این حالت شما باید از سوزن های نقطه ای کروی در اندازه های 9 تا 16 آمریکایی استفاده کنید.

لحاف با سوزن لحافی

طراحی هایی که از بالشتک استفاده می کنند ، نوع خاصی از سوزن شما را می طلبد. از سوزن بالشتک برای دوختن همزمان چند لایه پارچه استفاده کنید. نوک این سوزن ها برای سهولت خیاطی و کاهش احتمال آسیب دیدن پارچه های ظریف مخروطی است. سوزن های بالشتک ، اندازه های 9 تا 12 آمریکایی دارند.

هنگام گلدوزی ، از “سوزن های گلدوزی” استفاده کنید

هنگام گلدوزی ، باید از سوزن های مخصوصی که فقط برای گلدوزی استفاده می شود استفاده کنید. اگر قصد دارید چیزی بدوزید ، پس باید از سوزن گلدوزی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید