دانستنی ها

آموزش عروسک سازی با پارچه

عروسک سازی

در این مقاله یک آموزش بسیار جالب برای شما آورده ام، اگر عروسک ها را دوست دارید و این نگرانی را دارید که خودتان آنها را بیاموزید، به روش خانگی و بدون صرف هزینه زیاد، شما را دعوت می کنم که گام به گام این تکنیک را ببینید. شما ساده ترین راه ساخت بدن های کوچک عروسک پارچه ای را بدون استفاده از الگو و با الگو می آموزید، چیزی که ما نیز خواهیم دید نحوه دوختن چشم ها با نخ است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با ۲ روش ساده، به شما ساخت عروسک سازی با پارچه را آموزش دهیم.

عروسک سازی

۱- روش اول (ساخت عروسک بدون الگو)

وسایل مورد نیاز:

– پارچه بافتنی یا تی شرت نخی

– نخ ضخیم

– پارچه یا چاشنی عروسک

– قیچی

– سوزن بلند (از کانوا استفاده کنید)

– رژ صورتی ( رژی که برای آرایش استفاده می کنید)

ساخت بدنه عروسک:

انواع پارچه هایی که معمولاً برای ساخت عروسک استفاده می شوند عبارتند از: رو تختی، پاپلین و بافتنی (بافتنی که ممکن است در تی شرت های نخی دیده باشید و از آن است که قرار است در ساخت این عروسک استفاده شود). این نوع نخ یا پارچه تی شرت از جمله پارچه هایی است که می توانید آنها را کش دهید، حتی یک جوراب بافتنی ضخیم نیز می تواند به شما کمک کند.

  • ابتدا یک تکه پارچه بلند برش دهید، در امتداد آن در یک خط مستقیم بدوزید.
  • پارچه را در سمت راست بچرخانید
  • قطعه خود را با داکرون پر کنید، این ماده بسیار نرم است.
  • قسمت سر را گرد و زیبا کنید، با اینکار قسمت بدن باریک تر می شود.
  • قسمتی از سر را با نخ گره بزنید و بدین ترتیب بدن و سر را از هم جدا کنید.
  • با سوزن و نخ، سر را قالب بزنید و بدوزید.

عروسک سازی

ساخت چشم عروسک:

از سوزن کانوا استفاده کنید و نخ را از ناحیه گردن به طرف صورت عروسک منتقل کنید تا محکم بماند و صورت را فرم دهید.

  • با استفاده از کوک، چشم های عروسک را بدوزید.
  • از رژگونه صورتی استفاده کنید و صورت عروسک را رنگ کنید.
  • با نخ صورتی دهان را بسازید.
  • می توانید با نخ ضخیم موی عروسک را بدوزید

۲- روش دوم (ساخت بچه گربه با الگو)

چگونه می توان با استفاده از مواد کمی بچه گربه پارچه ای ساخت؟ امروز می خواهم طرحی را ارائه دهم که ساخت آن بسیار آسان است زیرا این یک شکل بسیار ساده است. برای ساخت این بچه گربه پارچه ای به مواد زیر نیاز دارید:

وسایل مورد نیاز:

– پارچه پشمی سفید

– نخ قلاب دوزی

– سوزن و قیچی

– پشم سیلیکون برای پر کردن

ساخت بدنه عروسک:

در یک پارچه دوتایی، نقاشی با الگو عبور می کند و سپس شروع به دوختن می کند و یک سوراخ کوچک برای قرار دادن محل پر شدن باقی می ماند. پس از اتمام دوخت، کل طرح را برش دهید و یک حاشیه کوچک باقی بگذارید.

  • وقتی شکل نهایی را به دست آوردید، شروع به چرخاندن کنید و از طریق دهانه کوچک می توانید کم کم شروع به پر کردن کنید. با کمی پشم سیلیکون شروع کنید تا ناحیه گوش گربه را پر کند، سپس به سمت پاها حرکت کنید. راز این است که این کار را کم کم انجام دهید تا پشم گوسفند در سراسر بدن به روش صحیح پیدا شود.
  • پس از اتمام پرکردن کل عروسک، با نشانگر چشم ها، بینی و دهان را برای شروع گلدوزی آماده کنید. با یک نخ کوچک می توانید جزئیات زیبایی ایجاد کنید اما اگر ترجیح می دهید می توانید از مروارید برای چشم و بینی استفاده کنید.
  • این یک شکل بسیار ساده است که می توانید با استفاده از مواد کمی آن را بسازید. همچنین یک هدیه زیبا است و اگر بچه گربه بزرگتری بسازید می توانید از آن به عنوان بالش استفاده کنید. شما می توانید رنگ ها و پارچه های مختلف را با هم ترکیب کنید تا تفاوت بین هر یک و تغییرات حرکتی را با توجه به سبک پارچه استفاده شده مشاهده کنید. امیدوارم بتوانید خودتان را تشویق کنید تا این گربه پارچه ای را بسازید که انجام آن بسیار آسان است. شروع ساخت عروسک های پارچه ای گزینه خوبی است، بیایید آن را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید