دانستنی ها

چگونه چرخ خیاطی را روغن کاری کنیم

چگونه چرخ خیاطی را روغن کاری کنیم

چگونه چرخ خیاطی را روغن کاری کنیم ؟

همان طور که می دانید، روغن چرخ خیاطی کاربرد های زیادی دارد. به طور مثال، برای عملکرد بهتر و روغن کاری تمام چرخ خیاطی ها، از روغن چرخ خیاطی استفاده می شود.  این روغن اگر به درستی استفاده شود، می تواند عملکرد و ماندگاری چرخ خیاطی خانگی و صنعتی را افزایش دهد. به طور سنتی، روغن چرخ خیاطی از روان کننده های رایج مانند فرآورده های نفتی ساخته می شد، اما انواع دیگری از روغن چرخ خیاطی جایگزین روغن های مصنوعی و طبیعی هستند که از منابع معمولی مانند روغن نارگیل ایجاد می شوند. در این مقاله، نحوه روغن زدن چرخ خیاطی در خانه را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چگونه به چرخ خیاطی روغن بزنیم؟

قبل از شروع فرآیند روغن کاری، مهم است که مطمئن شوید موادی که به عنوان روغن چرخ خیاطی استفاده می کنید را بررسی کرده‌اید. همیشه به کتابچه راهنمای کاربر چرخ خیاطی خود مراجعه کنید زیرا بسیاری از مدل ها تنظیمات و هشدار های منحصر به فرد خود را دارند. اگر دفترچه راهنمای چرخ خیاطی خود را ندارید، معمولاً می توانید با مراجعه به وب سایت سازنده یا جستجو در ساخت و مدل، آنها را به صورت آنلاین پیدا کنید.

ابزار مناسب را جمع آوری کنید

برای تمیز کردن، سعی کنید از پارچه های نرم، پاک کننده های گرد و غبار و برس های سفت مانند برس های پرزدار یا مسواک استفاده کنید. مطمئن شوید که می‌توانید بدون آسیب رساندن به چرخ خیاطی به فضاهای کوچک داخل چرخ خیاطی برسید. تمیز کردن، یک مرحله مهم قبل از روغن کاری داخل ماشین با روغن چرخ خیاطی است.

دستگاه را تمیز کنید

قبل از شروع کار، اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات و مواد اضافی دستگاه جدا شده اند تا جلوی دست شما نباشند. نخ اضافی، سوزن ها و ماسوره را باید در آورید تا اطمینان حاصل شود که دستگاه از منبع برق جدا شده است. شما می توانید با یک اسپری کردن ساده، تمام آلودگی ها و پرز های موجود در دستگاه را از بین ببرید. مهم است که قطعات کوچک قبل از روغن کاری پاک شوند. هنگام استفاده از اسپری هوای فشرده، قوطی را در فاصله 6 اینچ/15 سانتی متری از اجزایی که در حال تمیز کردن آن هستید، با زاویه کم نگه دارید تا گرد و غبار را از بین ببرد.

همچنین بد نیست محصولات ابزار و لوازم خیاطی را مشاهده کنید

با استفاده از یک تکه پارچه نرم، سطوح و فضاهای بزرگ تر چرخ خیاطی را تمیز کنید. حال روغن کاری  کنید هنگام استفاده از هر یک از ترکیبات روغن چرخ خیاطی خود، مانند روغن نارگیل، فقط چند قطره در یک زمان استفاده کنید. مقدار بیش از حد روغن می تواند تمیز کردن آن را دشوار کند و در واقع می تواند باعث کند شدن کارکرد اجزای داخل چرخ خیاطی شود.

چند قطره روغن در تمام قطعات چرخ خیاطی متحرک بریزید. اگر از روغن بیش از حد استفاده می کنید، از یک پارچه خشک استفاده کنید تا مقدار اضافی آن را با دقت و به آرامی پاک کنید.

چند قطره روغن داخل قلاب چرخ خیاطی بریزید تا قلاب شاتل را روغن کاری کنید. قلاب شاتل حلقه ای است که به بوبین اجازه می دهد تا در جای خود قرار گیرد، بنابراین با اطمینان از روانکاری آن، قطعات کوچک به هم ساییده نمی شوند و دستگاه فرسوده نمی شود.

هنگام روغن کاری تک تک قطعات، مهم است که پس از انجام روغن کاری، آنها را به صورت دستی جابجا کنید تا اطمینان حاصل شود که روغن به طور یکنواخت بین قطعات پخش شده است.

نکات

اگر در هر مرحله مطمئن نیستید که چگونه چرخ خیاطی خود را روغن کاری کنید، همیشه از راهنمای سازنده در مورد روغن کاری، تمیز کردن یا تعمیر سوال کنید. اگر دفترچه راهنمای مدل شما بیان می کند که ماشین نیازی به روغن چرخ خیاطی ندارد، دیگر نیازی به روغن کاری ندارید. مهم است که به طور منظم چرخ خیاطی خود را تمیز، پاک و روغن کاری کنید تا از عملکرد مداوم آن اطمینان حاصل کنید.

هشدارها

در طول فرآیند تمیز کردن و روغن کاری، اطمینان حاصل کنید که چرخ خیاطی از منبع برق جدا شده است تا در هنگام کار بر روی قطعات متحرک و سوزن ها آسیب نبینید.

اگرچه انواع روان کننده های طبیعی و معدنی به عنوان مواد تشکیل دهنده روغن چرخ خیاطی به شکار می روند، اما مهم است که سایر گزینه ها های رایج بررسی شود. مثلا روغن ماشین برای استفاده مناسب نیستند.

همچنین جهت مشاهده نمونه محصولات موی عروسک گیسو کلیک کنید.

سخن پایانی

روغن های چرخ خیاطی از انواع مواد طبیعی، روان کننده ها و مواد معدنی به دست می آیند. نحوه تمیز کردن چرخ خیاطی کاملاً به سن دستگاه و هدف طراحی شده و همچنین ترجیح شخصی شما برای استفاده از روغن چرخ خیاطی سفارشی یا جایگزین طبیعی بستگی دارد. روغن کاری منظم برای اطمینان از عملکرد و طول عمر چرخ خیاطی مهم است. هنگام تمیز کردن یا روغن کاری چرخ خیاطی خود و سایر ابزارهای ضروری خیاطی ها ، بهتر است از راهنمای مدل پیروی کنید و از مواد شیمیایی صنعتی یا خطرناک استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید