دانستنی ها

انواع سوزن و کاربردهای آن در خیاطی

انواع سوزن و کاربردهای آن در خیاطی

انواع سوزن و کاربردهای آن در خیاطی

استفاده از سوزن خیاطی تاریخچه ی طولانی و کاربردی دارد. بدون سوزن های خیاطی دوخت لباس و دیگر لوازم ممکن نیست به همین دلیل این سوزن ها هر ساله با مدل ها و کاربردهای متفاوتی به بازار عرضه می شوند. این ابزار باریک و از جنس فولاد ساخته می شود و در انواع مختلف برای دوخت و دوز به وسیله ی دست و چرخ خیاطی مورد استفاده قرار می گیرند. برای آشنایی با انواع سوزن ها و کاربرد آن ها می توانید با ادامه ی مطالب همراه باشید.

فروشگاه خرازی ماهی با سابقه ای درخشان در عرضه ی انواع محصولات خیاطی در خدمت مشتریان عزیز می باشد. این مجموعه با در نظر گرفتن نیاز خریداران سعی در ارائه ی همه ی محصولاتی دارد که در بازار لوازم خرازی توزیع می شود. برای مشاهده ی محصولات مانند موی گیسو به بخش های مرتبط در سایت مراجعه کنید.

سوزن ته گرد

سوزن ته گرد از جمله لوازم کاربردی است که برای اتصال اجزاء و لوازم به یکدیگر استفاده می شود از این سوزن در خیاطی به وفور استفاده می کنند. این وسیله در کاغذ و یا پارچه قرار می گیرد و آن را ثابت نگه می دارد. ته این سوزن ها فلزی و در برخی از مدل ها از پلاستیک رنگی است تا به سادگی در میان دیگر لوازم گم نشود. این سوزن را در مکان های مختلفی مانند ادارات مورد استفاده قرار می دهند. از سوزن های ته گرد که سر آن ها شبیه مروارید است نیز برای نگه داشتن وسایل استفاده می کنند. برخی از سوزن های ته گرد برای لباس عروس استفاده می شوند و آسیبی کمتری به این لباس ها وارد می کنند. بعضی از مدل سوزن های ته گرد بسیار نازک هستند و برای لباس هایی که پارچه های گران قیمت دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

سوزن ته مرارید

انواع سوزن برای دوخت دستی

خرازی ماهی با عرضه ی محصولات مختلفی مانند موی عروسک مارک گیسو و سوزن های مخصوص دوخت عروسک در خدمت مشتریان می باشد. سوزن هایی که برای دوخت دستی از آن ها استفاده می شود انواع و شکل های مختلفی دارند. شکل و ضخامت این سوزن ها بستگی به کاربرد آن ها دارد. سایزهای این سوزن ها بین 1 الی 10 است و سوزن هایی که شماره ی بیشتر دارند دارای ضخامت بیشتری می باشند. این سوزن ها دارای دو دسته ساده و شیاردار هستند. انتهای سوزن های دستی طلایی و نقره ای هستند. سوزن های شیاردار انتهای شیار دار و طلایی دارند.

انواع سوزن های کاربردی

برای دوخت پارچه های ضخیم از سوزن های جوالدوزی استفاده می شود. پارچه های ضخیمی مانند گونی و پالان را که با استفاده از سوزن های ساده نمی توان دوخت را با سوزن های ضخیم و مقاوم می دوزند تا از شکستن آن ها در هنگام دوخت و دوز جلوگیری شود. این سوزن بلند طول زیاد و سوراخ بزرگی دارند.

ضخامت و طول سوزن های لحاف دوزی نیز بسیار زیاد است. سوزن های سایز 8 و 10 را برای لحاف دوزی استفاده می کنند. سایز 8 نسبت به سایز 10 نازک تر و کوتاه تر است.

سوزن های پلاستیکی محکم و بلند هستند و دارای سوراخ های بزرگی اند. از این مدل سوزن ها در دوخت مکرومه و پنل پلاستیکی استفاده می کنند.

سوزن های منجوق دوزی ظریف هستند و طول زیادی دارند. برای دوخت پارچه های ظریف از این مدل سوزن استفاده می شود. این سوزن های ساده و ته طلایی را برای دوختن منجوق و پولک استفاده می کنند. ته طلایی رنگ این سوزن ها برای دوخت منجوق و پولک مناسب تر است.

سوزن های تشک دوزی با بلندی و ضخامت مناسب برای دوخت تشک طراحی شده اند تا در زمان دوختن آن ها دچار شکستگی نشوند.

انواع سوزن ربان دوزی

سوزن های ربان دوزی در دو دسته ی قاشقی و معمولی تولید می شوند. این سوزن ها دارای دو نوع سوزن ربان دوزی معمولی و سوزن ربان دوزی با سر قاشقی است. سوزن های ربان دوزی معمولی طول متوسطی دارند. ظاهر آن ها شبیه سوزن های معمولی است ولی سر آن ها چشمی بزرگی دارد. نوک آن ها تیزی زیادی ندارد و شبیه سوزن کوبلن دوزی است. سوزن های ربان دوزی سرقاشقی سر پهنی دارند. برای رد شدن ربان از ته آن ها سوراخ را بزرگتر درست می کنند.

سوزن های کوبلن سر تیزی ندارند و طول و ضخامت آن ها متوسط است. برای دوخت کوبلن و چرم دوزی از این مدل سوزن ها استفاده می شود.

سوزن سرمه دوزی ضخامت کمی دارد و تیز است. این سوزن ها در دو نوع کوتاه و بلند ساخته می شوند. برای سرمه دوزی و منجوق دوزی از این سوزن ها استفاده می کنند.

سوزن های همه کاره ای هم هستن که چشمی آن ها گرد و کوچک است. سایز این سوزن ها از 1 تا 12 است و برای دوخت دستی از سایز 1 الی 6 استفاده می شود.

سوزن های معروف به بادکین ظاهر متفاوتی دارند. این سوزن های عجیب دارای نوک کند بوده و چشمی آن ها بزرگ است. از این چشمی ربان و کش عبور می کند.

سوزن های خیاطی دست دوزی نازک و کوتاه هستند. چشمی این سوزن ها گرد و کوچک است و برای دوختن با دست و کوک زدن پارچه از آن ها استفاده می کنند. این سوزن ها در اندازه ی 8 الی 9 کاربرد بیشتری دارند.

انواع سوزن های دیگری نیز برای دوخت پارچه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از این مدل سوزن ها می توان به سوزن دوخت پارچه های چهل تکه نام برد. این سوزن ها دارای چشمی گرد و کوچک هستند. کوک های دقیق و دستی توسط این سوزن ها زده می شود. سوزن های معروف به جادویی دارای دو چشمی هستند. نخ از چشمی بالا وارد می شود و از چشمی پایین خارج می شود.

نتیجه گیری

موی عروسک گیسو و دیگر لوازم خرازی در مجموعه ی خرازی ماهی به فروش می رسد. این مجموعه با ارائه ی انواع محصولات مورد نیاز برای تامین بازار همه ی تلاش خود را به کار بسته است. از محصولات ارائه شده توسط خرازی ماهی ها می توان به انواع سوزن هایی اشاره کرد که با هدف کاربردهای مختلف روانه ی بازار می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید